Biztos kerültek már olyan helyzetbe, hogy hiába oldottak meg egy problémát, az attól még vissza-vissza tért működésükbe. Például megbeszélték az új tevékenység folyamatát vagy egy projekttervet, ki, mit, mikor fog csinálni, hogyan fognak a munkavállalók összedolgozni és így tovább. Minden percre pontosan meg volt tervezve, és mégis hiba történt, már századszorra is. Nyilván feltették a kérdést: Vajon miért? – Mecsei Rita kolléganőnk írását a témában a növekedés.hu oldalon olvashatják.

 

Már megint hogyan történhetet ilyen?

Ki a hibás?

Hol rontottuk el?

 

Ezen a ponton érdemes megnyomni a felismerés gombot – be kell látni, hogy hiba került a gépezetbe, ami időről, időre visszatér és hátráltat minket a hatékonyságban.

 

Sajnos ezt manapság még egy elég hosszú folyamat előzi meg, mert mintha a vezetők nem akarnák maguknak beismerni, hogy eljött az a pont mikor nem tudnak már milyen eszközhöz nyúlni és csak egy külső behatás fog tudni segíteni. Ez egy teljesen természetes folyamat és képtelen elvárás lenne egy vezetővel szemben, hogy minden szerepben csúcsteljesítményt nyújtson és mindenre legyen eszköze. Egy részt azzal, hogy felismerte a helyzetet, legyen az kommunikációs probléma, együttműködési probléma, problémakezelés, stratégia alkotási hibák, maga is a fejlődés útjára lépett, ezzel megtalálva a munkatársak fejlesztési módjait is.

Egymás mellé állítottuk, azokat a főbb pontokat, hogy mi történik általában egy tréning előtt és után:

Figyelmeztető jelek Tréning utáni helyzet
Furcsa, hogy nagy a fluktuáció? Munkavállalóink lojalitása nő. Vezetőnek nem kell rettegnie, hogy elcsábítják a munkavállalóját.
Nagy többségben alacsony teljesítőképességű munkavállalókat toboroznak? Növekedik a teljesítőképesség az emberekben és magukénak érzik a céget/feladatot.Megváltozik a cég kisugárzása.
Motiválatlan, zombi munkavállalók veszik körül? Elindul egy felismerés a munkavállalókban és nyitottabb, motiváltabbak lesznek.“Egy mindenkiért, mindenki egyért!”
Minden este, mint egy kifacsart citrom, gondokkal teli ér haza, nem érti mi a probléma a folyamatban? Ezzel szemben este lelkesen, energiával telve megy haza munkából, ötletekkel teli.
Kommunikálnak a munkavállalók, de valahogy sosem azt a célt érik el vele, amit terveztek? A résztvevők alapvető kommunikációs ismeretekre tesznek szert és figyelmük kihegyeződik az apró részletekre is. Asszertívak és hatékonyabbak lesznek.
Az értékesítő csak kávézni jár az ügyfélhez, de nem ad el terméket, szolgáltatást? Kialakul egy motivált értékesítői szemlélet. Felismerik, hogy miért fontos csapatjátékosnak lenni.
Nem tudják, hogy mi a baj a csapattal, de érzik, hogy nem hatékonyak és messze a kitűzött cél? A tréning által adott nyitottság azt eredményezi, hogy felszínre kerülnek, az addig nem ismert problémák, érzések, hozzáállások. Irányba állítja a résztvevőket, hogy eljussanak a célhoz.

 

Nyilván nem azt mondjuk, hogy varázsütés szerűen megoldódik minden azért, mert pár napra a munkavállalókat beültették egy tréningre. Kell hozzá a résztvevők és a vezetők nyitottsága, az, hogy tudják miért vannak ott, mi a céljuk a tréninggel és nem utolsó sorban egy jó tréner. Ha ezek az összetevők megvannak, akkor a tréning elérte a célját és már egy lépéssel közelebb kerültünk szervezeti célunkhoz.

 

Forrás: növekedés.hu >>>

A webhely szolgáltatásainak fenntartása, fejlesztése, valamint a felhasználói élmény fokozása érdekében ún. sütiket (cookie-kat) használ. A Webhely használatával Ön elfogadja az oldal sütikre vonatkozó összes aktuális irányelvét. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás