Az a cél, hogy a hazai tulajdonú középvállalatok idővel erősödjenek meg annyira, hogy ne kelljen nagy nyugat-európai cégek alá betagozódniuk, hanem a nemzetközi piacokon terjeszkedve maguk is multinacionális termelőkké, szolgáltatókká váljanak.

A versenyszféra szerkezetváltozását mozdíthatja elő a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programon (Ginop) belül induló Magyar multi program II. (Ginop-1.1.8.) és III. (Ginop-1.2.7.) – mondta a Világgazdaságnak Essősy Zsombor, a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt. vezérigazgatója. Kifejtette: az a cél, hogy a hazai tulajdonú középvállalatok idővel erősödjenek meg annyira, hogy ne kelljen nagy nyugat-európai cégek alá betagozódniuk, hanem a nemzetközi piacokon terjeszkedve maguk is multinacionális termelőkké, szolgáltatókká váljanak.

Erre a vezérigazgató a legnagyobb esélyt az autóipari beszállítók önállósodása mellett az elektronikai és az élelmiszeripari cégek esetében látja.

Bár a Pénzügyminisztérium célja, hogy legyen minimum 100-130 erre alkalmas piaci szereplő, Essősy Zsombor szerint jó, ha akad 60-80. Közülük idővel minden másodiknak lesz esélye multivá növekedni, de ennek az esélynek már kettő-négy éven belül legalább részeredményekkel kell párosulnia.

A két új, együttesen 14,17 milliárd forint keretű felhívás tervezetét a napokban bocsátották társadalmi egyeztetésre, az észrevételeket, javaslatokat e hét vasárnapjáig várja a kiíró. Míg a Magyar multi II. keretében a termékfejlesztéstől az arculatépítésen át a szervezetfejlesztésig vehető igénybe tanácsadás, a Magyar multi III.-ban eszközök, gépek vásárlására, infrastrukturális és ingatlanberuházásra is lehetőség van. A két program előzménye a Magyar multi I., amelynek során az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. térképezte fel céges adatbázisok, illetve online jelentkezések alapján, hogy mely piaci szereplőknek érdemes a hónuk alá nyúlni. A mostani programok során a cégek kiválasztásánál perdöntő az árbevétel, illetve az exportból származó részének dinamikus növekedése: középvállalatok esetében az előbbiben legalább 30, az utóbbiban pedig 75 százalékos bővülést kell három év átlagában felmutatni a maximális pontszámhoz, de a belépési küszöb is 5–10, illetve 10–25 százalék. A szakértő szerint két kör lehet igazán alkalmas arra, hogy multinacionális vállalattá váljon.

tejes cikk a Világgazdaságban olvasható

2019-08-06T07:32:45+00:002019 augusztus 6 |

A webhely szolgáltatásainak fenntartása, fejlesztése, valamint a felhasználói élmény fokozása érdekében ún. sütiket (cookie-kat) használ. A Webhely használatával Ön elfogadja az oldal sütikre vonatkozó összes aktuális irányelvét. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás